Saturday, April 9, 2011

Resolusi hari esok


"Age is a matter of feeling, not of years." George William Curtis



Menikmati hari terakhir sebelum usia berganjak.. tssskk.. usia semakin tua.. sedihkan sudah tua tapi banyak benda yg masih tidak tercapai.. saya bukanlah mahu menjadi superwoman untuk memiliki segalanya tapi masih beberapa benda tdk tercapai..


Apapun saya harus bersyukur sudah hampir memiliki segala yg saya inginkan.. saya memiliki seorang suami yg menyayangi saya, 2 org putera yang sihat sempurna(bakal bertambah seorang lagi ahli baru), rumah yg selesa buat kami berteduh walaupun bukanlah mahligai idaman, kereta yg sangat selesa (dan sangat disayangi suami hihihi).. apa lagi resolusi saya?? kalau blh saya nk lagi sambung belajar.. tapi kedatangan ahli baru dlm kehidupan kami tdk memungkinkan matlamat itu tercapai dlm tahun ini..


suami bertanya saya apa yg saya mahu untuk hari lahir saya? ooh sungguh saya tdk tahu apa yg mahu di request dari segi materialnya..(menunjukkan saya semakin matang ahaks;)

apa yg saya mahu hanyalah:-


1. menjadi insan yg lbh baik sbg hambaNYA.

2. menjadi seorang isteri yg lbh baik.. sbb saya sedar saya byk kekurangan.. byk perlu diperbaiki..

3. menjadi seorang ibu yg lbh baik untuk anak2 saya.. saya bukanlah ibu yang baik.. selalu bertukar jadi monster..saya perlu belajar menjadi ibu yg lbh sabar..

4. menjadi anak yg lbh baik buat kedua org tua saya..

5. saya ingin menyusukan anak(yg bakal lahir) sepenuhnya.. dan mengamalkan natural parenting..

6. saya mahu lebih berjimat cermat dan menabung untuk masa depan.. ahaks.. wahai nafsu menjauhlah kamu..

7. saya tidak mahu menyusahkan hati suami ketika dia bertugas.. maka saya perlu lebih bertabah.. itu saja yang saya mahu..


wasatiah bukan?? lebih kepada muhasabah diri.. sbb diri semakin berusia.. tiada lagi hadiah material yg saya perlukan..


Amy Ismail : kalau ada hadiah material ianya satu bonus buat saya *wink..wink pada org yg bakal dapat durian runtuh*

No comments:

Post a Comment