Friday, April 29, 2011

Hari ke 20

“Nothing can bring you peace but yourself -Ralph Waldo Emerson”

Setiap hari saya stress.. jadi blog ini lebih kepada tempat meluahkan stress.. saya terasa nak pergi bercuti sebab ini adalah stress yang paling lama saya hadapi seumur hidup saya.. kesian kan mereka yg kena stay lama kat hospital.. unless kamu koma atau x sedarkan diri berapa tahun pun mungkin x kisah.. patutlah org2 tua selalu avoid utk pergi hospital sampai kadang2 keluarkan dialog rela mati kat rumah.. hospital mmg terasa bagai penjara buat saya sekali check in susah nak check out.. perlu diseksa terlebih dahulu.. sedih bukan..? terpaksa tinggalkan suami dan anak2.. hidup terasa xder makna.. setiap hari adalah menghintung jam dan hari.. bukan lah tdk bersyukur tdk diuji dgn kesakitan yg lbh berat.. tapi sungguh saya x mampu nak menanggung..

Banyak masa untuk saya verangan di sini.. yerlah apa lagi yg mampu saya buat selain berangan..saya terasa nak pergi bercuti walaupon budget non-ado!!.. tapi xper berangan dulu.. if pergi pun bknlah dlm waktu yg terdekat pun.. 2 bln sah2 saya kena berpantang dulu pastu saya kena kumpul stok dulu utk baby since saya mmg decide utk fully breastfeeding my baby.. atau mungkin cuti2 malaysia sajok.. tapi saya mahu ke tempat sejuk sajer.. x mahu ke sebarang pulau.. saya x suka bercuti dlm keadaan panas.. sbb kesian kat budak2 berpanas.. takut si adib berdarah hidung lagi sbb hidung dia sgt sensitif..apalagi mahu bawa baby kecil.. ooh sgt kasihan..

Antara tempat yang saya angankan :
Dalam Mesia:
1. Cameron Highland - x puas gi hari tu kalau pergi kali ni kami saya mahu cari hotel yg lbh selesa.. dan booking awal2.. skrg kami hanya blh bercuti masa cuti sekolah saja.. jadi harga hotel mungkin berganda2..

2. Genting Highland - yg ni mmg untuk bermain sajer.. khas untuk adam n adib laah.. tapi saya blh jer utk indoor rides patplohpat kali pusing muahaha..

3. Penang - yg ni x sejuk yer.. yg ni cuti2 cari makan ;)

Obersi pula:
1. Bandung - hehehe mahu shopping lagi?? saya suka cuacanya yg x panas juga makanan nya yg sedap.. teringat sambal hijau.. juga suka ke FOS mereka ..suami pasti suka sbb dia blh beli jeans kegemaran lagi ;) kali ni mungkin ambil short getaway for shopping only since bandung x berapa mesra anak2 sbb mmg mereka bosan bila org tua asyik shopping maka mungkin kami pergi berdua sahaja..

2. Vietnam - saya x tahu apa yg ada di sana.. sesetengahnya mengatakan sana pun best shopping tp utk perempuan sajork sbb disana byk jual cotton n kain pasang.. jadi haruslah saya kasihan pada suami ;) kalau pergi pun cuma berdua saja..

3. Bali - yang ni hanya romantika de'amor sajer.. menikmati pemandangan, berspa dan makan seafood.. itu saja yg saya tahu menarik di bali.. ooh bali haruslah berdua dan sewa bilik honeymoon suite wakakaka

4. Singapore - kalau kesini sah2 saya akn bwk bdk2 sbb cuma mahu pergi ke universal studio saja.. dan jalan2 cari mkn..

5. Australia - maybe Gold Coast kalau pergi mungkin berdua saja atau kalau budget besar mungkin bawa anak2..tapi saya lebih suka bawa anak2 kesini..

Amy Ismail: buat perhatian suami.. sila start saving yerr.. puan amy mahu berjimba.. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment