Thursday, April 14, 2011

Hari ke Lima

Alhamdulillah telah berlalu seminggu penyeksaan hidup di hospital..kenapa saya kata cukup seksa..sebab saya terasa terpisah dari cinta2 hati saya..juga saya rindukan rumah saya juga.. Ahamdulillah setelah merayu bagai dgn doc pakar (ya hanya dia ada kuasa untuk dirayu doc biasa x berani nk bagi saya balik walau hanya untuk weekend basis *basis kah?mungkin kali ini sahaja* dan saya juga dgn berani sign surat utk tanggung risiko sendiri andai ada apa2 berlaku...

Tiba dirumah..ooh terasa sungguh lazat menikmati bau rumah berbanding bau bahan steril dan ubatan di hospital..terasa lazat berbaring di posisi biasa saya baring di katil sendiri..terasa indah melihat dinding pink dan cadar pink katil sendiri..yang mana semua ni tidak pernah diarasai..*saya tahu saya keterlaluan mungkin hehehe* Petang semalam kami ke pantai..ya lama sudah tdk ke sana..lama juga x bwk anak2 berjalan2..selama 4 minggu saya bedrest dimana 3 minggu dirumah..dunia saya hanyalah dirumah dan di klinik rantau sahaja..seminggu lagi dunia saya hanya di wad 1 hospital kemaman.

Di Hospital Kemaman keadaan sangat teruk tiada wad kelas satu dan dua hanya wad kelas 3 saja yg ada..sampai satu tahap patient terpaksa duduk di ruang laluan kerana tdk cukup tempat..sedih bukan..? saya pernah jer duduk kat hospital kerajaan sblm ni tapi sekurangnya bkn di kelas 3 dan keadaan tak seteruk disini..itu belum saya bercerita soal bekongsi 2 tandas dgn hampir 40 org pesakit..sungguh seksa..sbb saya mengandung saya kerap terkencing dalam kain sebab menunggu..nasib baik pakaian untuk dipakai blh ganti free-flow..kalu x sah2 hancing.huhuhu..

Hari ni hari ke enam se awal pagi sudah ada nurse dari klinik kerajaan berdekatan akn datang utk memantau keadaan saya di rumah..ini adalah arahan dari hospital kemaman..ooh terasa sungguh kritikal bahaya keadaan saya huhuhu...itulah sebabnya saya tdk diterima masuk ke mana2 hospital swasta..mereka tdk berani ambil risiko selain peralatan untuk Neonatal ICU yang agak terhad.. Baiklah saya berhenti di sini dulu untuk menikmati 2 hari yang singkat ini bersama keluarga tersayang :)

Amy Ismail : - 2 hari yang sangat singkat..doakan saya dan baby selamat..
-sungguh x best hidup tanpa Iphone..adik ipar saya pinjamkan saya Ipod beliau namun sungguh tdk sama..maka lepas ni saya sdh tdk bh update blog, twitter dan FB dari hospital.saya akn mati kebosanan di sana..

2 comments: