Tuesday, May 10, 2011

Hari ke 33 (Operation Day!!)

Semalam
Masa maghrib tu serius tangan saya berdenyut sakit yg amat sangat sampai masa mandi mengalir air mata.. mulanya saya ingatkan biasa saja mungkin saya jer yg manja jadi saya tahankan jer.. tapi hanya tuhan yg tahu betapa ya Allah sakitnya.. nasib baik nurse yg PP jgk sebelah saya perasan.. lepas tu dia kata tangan saya dah start bengkak.. lepas tu dia terus bgtahu nurse suruh cabut.. then terus sapu minyak panas xnak bagi bengkak...terus rasa lega.. aduh.. rupanya ada lagi sorg patient yg senasib kena dgn Dr. yg sama.. rasanya Dr tu HO n mmg agak kasar n x pandai..Malam tu masa nak tidur ada Dr MO datang pasangkan line balik.. tapi saya serius fobia.. nasib baik walaupun lelaki lembut jer dia pasang tapi bukan tempat yg sama lah tempat lain sbb line kat situ dah bengkak.. and lepas tu blh jer saya tidur sbb dah x sakit dah..

Sebelum tidur tu saya mkn mknan yg di bawa suami share dgn nurse sebelah pastu nurse bg saya ubat yg rasa mcm limau nipis.. pastu sebelum tidur nurse masukkan lagi 3 jenis ubat katanya macam2 ubat xnak bg gastik dan macam2.. selain tu saya kena shave segala bulu roma tapi saya buat sendiri jer sbb malu huhuhu tup2 terluka sket hohoho rasanya sikit jer kot tapi bleeding larr..then shave kat bhgn bawah perut..

Pagi
Pagi2 lagi seawal jam 5 pagi nurse datang kat tempat saya1untuk masukkan ubat pelawas b*rak..tapi saya request nak buat sendiri sbb malu huhuhu.. n pastu terus ke toilet utk masukkan ubat dan melabur..
to be continue

*********update*****************
Saya disorong ke OT room pada jam 11am.. perasaan ya Allah hanya Dia yg tahu..time mintak maaf bersalam tu ya ampun.. serba x kena baring salah nk terkencing lah terberak lah punya lah debaran huhuhu..

Sebelum disorong ke OT tu Dr Tg Balqis set new lines kat tgn saya sbb line semalam bengkak jgk huhuhu.. then Dr Balqis bgtahu saya 'akak alhamdulillah Doc pakar Dr Zahar setuju nak operate akak' sbb dr MO biasa x sanggup handle PP type 4. hari saya operate tu ada 3 lagi kes lain utk PP type 2 n 3..

Then Dr Zahar perkenalkan diri pastu bagitahu akn bius penuh.. terkejut gak sblm ni semua kes bius separuh jer..huhuhu pastu dia bgtahu nak pengsankan saya.. then x sedar apa2 dah..

Bila dah sedar ader wire panjang dlm mulut.. n mcm2 machine pasang utk monitor mcm2 pastu masa tu saya sakit yg amat pastu dia suruh saya tekan sendiri morphin bila sakit tp still sakit jgk.. saya ckp sakit lagi tu nurse yg monitor ckp xleh lebih2 dah sbb morphin tu dah kuat sgt dah..

Saya tanya bb girl or boy nurse tu x tahu sbb dia x jaga masa operation.. then after few hr lbh kurang jam 3-4 ptg saya disorong ke wad 2A.. masa on da way tu umi bg tahu its a girl.. alhamdulillah..

Rupa nya tersilap sepatutnya saya di sorong ke HDR untuk monitor lagi sbb saya kehilangan darah yg terlalu byk 1500cc haih lbh krg 1.5 litre.. tetapi saya bernasib baik sbb HB saya tinggi b4 operation 12 masa tumpah darah tu HB saya 8.8 alhamdulillah x perlu transfuse darah lain.. kurang skit risk allergy darah n sebarang penyakit lain..

Malam tu baru saya disorong balik ke wad 2A balik.. baru lah berpeluang tgk baby saya.. mlm tu saya xleh gerak lagi dan penggunaan morfin dah kurang tghari tu cabut wire morfin n wire drip air.. then wire kencing dicabut arrgghh ngilu giler..

ya allah serius sakit operate baru ku tahu nak gerak pun ya allah x terkata.. ibu2 yg operate tu mmg saya salute.. saya mmg susah yg amat nk gerak subhanallah..nk bf baby un seksa giler nk pusing nk bangun nk baring arrrggghhh.. sakit yg amat huhuhu..


BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment