Sunday, May 8, 2011

Hari ke 31

Hari ni bgn agak lewat skit sbb semalam pun tidur lewat..dlm pukul 10 pagi doc pakar iaitu Dr Jumizah round.. pastu mmg kalu Dr pakar dia akan lbh byk bertanya and dia selalu galakkan kita bertanya dan kadang2 dia akan terangkan sejelasnya pada patient simptom yg patient hadapi juga risiko yg juga bakal dihadapi.. biasanya Dr pakar akan lebih teliti meneliti fail pesakit berbanding dr. muda HO atau MO..

Masa turn saya lepas dia belek fail saya juga buku merah pastu dia terangkan saya mungkin ada risiko plasenta accreta..tapi kemungkinan sahaja sebab saya pernah buat DnC dan jaraknya dgn PP sekarang adalah terlalu dekat.. berkemungkinan rahim saya masih belum pulih sepenuhnya juga berparut.. dia cuma kata saya cuma perlu tahu risiko supaya lebih bersedia for the worst situation..

Pembuangan rahim mungkin berlaku, dan untuk pembedahan PP biasanya pesakit akan dibius penuh.. jika berlaku pendarahan atau uri melekat maka rahim perlu dibuang untuk menyelamatkan nyawa si ibu.. saya dah mcm agak bergenang air mata.. serius takut.. tapi dia kata itu cuma kebarangkalian if He said 'kun fayakun'..

Lepas tu terus saya mengarahkan encik gugel cari article tentang kesan pembuangan rahim sebagai pelengkap ilmu pengetahuan sahaja..hati sangat berdebar..

Hari ni suami akan datang dari kerteh adam akn tinggal ngan cik cah sementara manakala adib bakal memontengkan diri..ooh can't wait.. saya perlukan kamu huhuhu
******************************************************
Update:

Tadi Dr Tg Balqis datang bg tahu esok akn amik darah untuk hantar ke blood bank so that blh standby b4 operation.. esok juga akan jumpa pakar bius and pasang IV drip kat tangan.. haihh.. jantung makin berdebar2.. saya turn yang pertama.. maybe kalu xder emergency case dlm pukul 8 pagi.. harap2 xder emergency case jadi xperlu saya puasa lama sangat huhuhu BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 comments:

  1. insyAllah aku doakan semuanya selamat.
    bertabahlah.
    *hugs*

    ReplyDelete
  2. nannor thanks.. doakan semoga segalanya selamat InsyaAllah..
    *hugs with tears*

    ReplyDelete