Friday, May 6, 2011

Hari ke 27 & 28

“In life you are either a passenger or a pilot, it's your choice. -Unknown”

Hari ke 27
Hari ni rutin seperti biasa tapi petangnya saya blh jumpa cinta2 hati saya.. yer saya rindukan mereka setelah 4 hari tdk bersua..

Hari ke 28
Jumaat yang hening 4 hari lagi menjelang 11 hb ooh hati mula berdebar.. riang dan takut riang memikirkan segalanya bakal berakhir saya tdk sabar mahu pulang ke rumah.. tapi pada masa yg sama takut pada pembedahan.. namun saya sentiasa doakan semoga segalanya berjalan lancar..

Saya sangat tdk sabar mahu pulang ke rumah manis rumah saya..lama saya x balik ke rumah sendiri.. saya rindu untuk tidur di katil sendiri di samping suami terchenta..oooppsss.. hehehe

Sangat tdk sabar mahu mandi di bilik air sendiri.. yer sgt pathetic bukan.. juga exagerrate.. begitulah jadinya bila sudah merantau hidup di hospital hampir sebulan yer esok sabtu genap sebulan di hospital.. 

Pelbagai perasaan terangkum bersama selama sebulan.. sedih benci meluat geram pasrah bercampur baur menghasilkan rasa seksa pada diri.. namun harus lah bertabah bukan buat sikecil di dalam ni.. ketahuilah nak mama rasa kadang2 give up jer.. pernah saya suarakan buat suami untuk ikat rahim saya dah x sanggup.. sebagai suami yg penuh pengertian dan kasih sayang beliau bersetuju.. tapi doctor menasihatkan untuk tdk sbb tdk punya reason yg cukup kuat.. doctor hanya blh buat sekiranya usia sdh tua, sdh punya anak yg terlalu ramai, ibu berisiko darah tinggi, kencing manis atau jantung juga pelbagai masalah lain.. saya dikira masih muda.. anak baru nak masuk 3, dan PP mungkin x berulang lagi.. aduh tapi saya cukup fobia untuk mengandung lagi..

Saya sering mendengar doctor bertanya patient yg lepas operate yg sdh dibenarkan pulang bagaimana cara untuk merancang.. saya hurrmm berfikir2 jugak apakah cara yg paling sesuai buat saya nanti.. pil, cucuk, implant atau iud.. namun saya tdk mahu mengganggu sistem hormon semulajadi, saya juga bkn lah pemakan pil yg tegar.. harus dibincangkan dgn encik suami jawapan untuk doctor nanti muahaha.. 

Amy Ismail : ngantuk di pagi hari.. yawwwwwnnnn..

No comments:

Post a Comment